perjantai 20. syyskuuta 2013

Janome CoverPro


Ompelu voi olla melkoista välineurheilua, jos siihen hurahtaa oikein kunnolla :D Minulle kotiutui Janome CoverPro 1000CPX a.k.a Janne muutama päivä sitten. Kyseessä on siis peitetikkikone, jolla saa kanttauksiin ja käänteisiin "teollisemman" viimeistelyn kuin pelkällä kaksoisneulalla ja tavallisella ompelukoneella. Aion käyttää konetta myös "koristetikkauksiin"  vaikkei siinä varsinaista päälipeitetikkiä olekaan - minuun menee ainakin täydestä :) Tilasin koneen Virosta Karnaluksista. Tämä oli toinen tilaukseni ko. liikkeestä enkä voi kuin kehua liikkeen toimintaa: Toimitus on äärettömän nopeaa ja asiat voi hoitaa henkilökunnan kanssa sähköpostitse aivan suomenkielellä. Tämänkin koneen hinta oli merkittävästi edullisempi kuin Suomesta, eikä nyt puhuta kaksi vaan kolminumeroisista summista. Lisävarusteena ostin myös 42mm kantinkääntäjäsetin aluslevyineen ja paininjalkoineen. Jonkin aikaa olin peittarin ostoa aviomiehelleni alustanut, kunnes hänelle iski odottamaton mielenhäiriö, jonka seurauksena tilasin koneen välittömästi ;D Paikallisessa ompeluryhmässämme saimme tästä "mielenhäiriöstä" ja "piparinpaistosta" hauskan keskustelun aikaiseksi ;D Kiitoksia osallistuneille: monet naurut sain ja piristi kovasti sairaslomalaista :D

Monta asiaa on nyt uuden koneen kanssa opeteltavana, ja hyviä vinkkejä otan mielelläni vastaan :) Pohdiskelin myös, että mitenkä toiset ovat ratkaisseet eri väristen lankojen "ongelman". Onko teillä hirveä määrä saumurilankoja eri isävyissä vai käytättekö pienempiä ompelulankarullia?

6 kommenttia:

  1. Päivittelepä sitten kuulumisia, että miten sujuu ja kannattiko. No tietty rakastut vekottimeen niin kuin kaikki. Itse tässä olen kanssa pitkään pähkäillyt, että tuommoinen olisi kiva. Meillä ei vaan oikein ole tilaa edes nykyisille ompeluvehkeille ja maksaahan se myös rahaa. Mutta voi olla, että en kovin kauaa vaan pärjää ilman;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minäpä päivittelen :) Kyllähän tämä on aivan välttämätön, ainakin silloin kun perustelee hankintaa kotona ;D

      Poista
  2. Onneksi olkoon!! Minä käytän isot rullat- 2500-5000m, monta "perus"väriä ja erikoisväriä ovat ne 1000m rullia, niitä vain harvoin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Jana, kyllä minä tuosta koneesta ehdin tovin haaveilla. Taisin joskus mainita sinullekin :)

      Poista
  3. Oletko ollut tyytyväinen koneeseen? Minulla on samanlainen ja hyppytikki on ongelmana. Hirveän tarkka käytettävästä langasta ainakin...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Olen <3 Minulla ei ole liiemmälti ollut ongelmia. Hyppytikki on ollut minulla merkki siitä, että neulat tulee vaihtaa. Käytän kantinkääntäjää ja mulla on paikoillaan aina se lyhyempi paininjalka.

      Poista

Kiva, kun kommentoit <3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...